Çocuğunuzun bir ruh sağlığı uzmanına mı ihtiyacı var?

Çocukluk dönemi ruhsal sorunları neden önemlidir?

Çocukluk ve gençlik döneminde ruhsal yapımızın temelleri atılır ve şekillenir. Erken dönemde tedavi edilmemiş sorunlar kişinin kendini ve dünyayı algılamasını temelden etkiler. Yaşamla baş etme becerilerini, mutlu ve başarılı bir birey olma şansını elinden alabilir.

Çocuk ve gençlerin gelişim süreçlerindeki yaşadıkları zorluklarda, ruhsal sorunlarda ve aile ilişkilerinde yaşadıkları güçlüklerde, bireyleri ve aileleri içine katan bütüncül bir yaklaşımla desteklenmesi önem taşımaktadır.

Psikolog Psikiyatrist arasında ne fark vardır?

Psikolog edebiyat fakültesi psikoloji bölümü mezunu olan, hastalık ile ilgili bir teşhis koyma ve ilaç yazma yetkisi olmayan, hastalarına sadece psikoterapi uygulayabilen kişilerdir. Psikiyatrist ise TIP (6 yıl) eğitiminden sonra UZMANLIK(5 yıl) eğitiminden geçer.

Bir insanın sağlığını kontrol etmek, bir insanı iyileştirmek için tıbbi eğitimin, tedavi yöntemlerinin, teknik altyapının ve ilacın ne kadar önemli olduğu düşünülürse bu ayrımı bilmenin çok önemli olduğu sonucuna ulaşılır.

Çocuk ve Genç Psikiyatristleri ne iş yapar?

Çocuk ve genç psikiyatristi çocukları,gençleri ve onların ailelerini etkileyen düşünce, duygu ve/veya davranış bozukluklarına tanı koyma ve tedavi etme konusunda uzmanlaşmış hekimdir. Çocuk ve genç psikiyatristi  tıp  ve uzmanlık eğitiminden geçer. Mesleki bilgisini, tecrübesini ve tıbbi etik gelenekleri ailelerin ve çocukların yararına sunar.

Çocuklara hemen ilaç mı başlanır?

Çocuklar da görülebilecek birçok psikiyatrik bozukluk vardır. Bu bozuklukların kendilerine özgü bilimsel çalışmalar ile saptanmış ÖNCELİKLİ ve ETKİN tedavi şekilleri vardır. Bazı sorunlar için ilk sırada TERAPİLER önerilir iken bazı durumlarda ilk tedavi İLAÇ‘tır.

Hastalıkların yaşamımıza yan etkisi çuğu zaman ilaçlardan fazladır...-1

Ne zaman Çocuk ve Genç Psikiyatristlerine başvurmalıyız?

‘Bizim zamanımız da psikiyatrist mi vardı canım, benim çocuğumun bir şeyi yok, zamanla geçer’ diye düşünmemeliyiz. Tedavi edilmemiş psikiyatrik bozuklukların çocuğunuzun yaşamı üzerindeki olmsuz etkisi giderek artar. Geç kalındığında ise hem tedavinin etkinliği düşer hem de tedavi süresi çok uzayabilir.
çocuk psikiyatri pedagog

Önceki İçerikMOXO dikkat testi AYDIN’da
Sonraki İçerikDikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Değerlendirmesi
Bir meslek düşünün; bir bireyin gelişiminin en kritik yılların da ona yardım etme şansını size sunuyor, bu da yetmezmiş gibi bilgi ve tecrübeniz artıkça kendinizi daha iyi anlamlandırıyorsunuz. Ben böyle bir mesleğe sahip olma şansı yakalamış şanslı bir çocuk ve genç psikiyatristiyim. Tıp ve uzmanlık eğitiminden sonra Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT) eğitimleri aldım. Şu sıralara 3. kuşak terapi akımı olan farkındalık (mindfullness) temelli terapiler alanına çalışmalarımı sürdürüyorum. Çocukların suça sürüklenme sürecini konu alan bir kitabım var. Mesleki bilgi ve becerilerimi yaklaşık 10 yıldır çocukların, gençlerin ve ailelerin yararına sunuyorum. Çocuk ve Genç Psikiyatri, Psikoterapist, Pedadog, AYDIN